„Tänan hea koostöö eest!“

Nikolai L., KÜ Vahtraleht

"Olime eelnevalt hoone termografeerimise tellinud ka teiselt firmalt. Teie firma poolt teostatud termograafiline vaatlus on mõnevõrra mahukam, sealjuures on analüüs detailirikkam ja põhjalikum, viidates ka võimalikele põhjustele.

Aitäh teenusepakkumise eest, Teie teenuse kasutamine osutus täiesti otstarbekaks."

Anne P., KÜ Lastekodu 6, juhatuse esimees

Järgne meile:

Facebook Page Twitter
Amortiseerunud küttesüsteemi paisupaak võib põhjustada torude roostetamist PDF Trüki E-mail
Kirjutanud Viljar Puusepp   
Neljap, 13.Okt.2011 23:51

Tänavusel Tartu Ehitusmessil peetud ettekandes "Erinevad probleemid ja lahendused küttesüsteemide renoveerimisel" tuli jutuks küttesüsteemi paisupaagi oluline roll torustiku ja ventiilide tööea pikendamisel.

Amortiseerunud paisupaak on tihti süüdi süsteemi veeleketes, õhu pääsemises torustikku ning sellest põhjustatud metalli korrosioonis ehk torude roostetamises. Paisupaagi amortisatsioon võib olla väga suur - 30% kuni 5% aastas, olenevalt tüübist. Suurema amortisatsiooniga on membraan-paisupaagid ning töökindlamad kummikott-paisupaagid.

Paisupaagid

Paisupaagi amortisatsioon seisneb selles, et kuna paisupaak on seest eraldatud kaheks kambriks, milles ühes osas on kokkusurutav õhk ja teises osas on küttesüsteemis ringlev vesi, siis aja jooksul pääseb õhk oma kambrist välja ning paisupaak võib täituda üleni veega.

Sellisel juhul ei ole seal enam õhku, mida kokku suruda ning paak kaotab oma funktsionaalsuse survekõikumiste tasakaalustajana. Tagajärjeks on eelpoolkirjeldatud survekõikumistest põhjustatud probleemid - ülesurve korral hakkavad lekkima ventiilid ja toruühendused, alasurve korral pääseb torustikku õhk, mis põhjustab roostet.



Jaga teistega:
Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Google! Live! Facebook! Technorati! Squidoo! Twitter!
 
 


Artiklid e-kirjaga!

* Uuringute tulemused
* Mis on renoveerimisel oluline?
* Korteriühistu energiasääst

hoiame Sinu andmed 100% kaitstud

Login



Meil on lehel 24 külalist online