Amortiseerunud küttesüsteemi paisupaak võib põhjustada torude roostetamist |
|
|
|
Kirjutanud Viljar Puusepp
|
Neljap, 13.Okt.2011 23:51 |
Tänavusel Tartu Ehitusmessil peetud ettekandes "Erinevad probleemid ja lahendused küttesüsteemide renoveerimisel" tuli jutuks küttesüsteemi paisupaagi oluline roll torustiku ja ventiilide tööea pikendamisel. Amortiseerunud paisupaak on tihti süüdi süsteemi veeleketes, õhu pääsemises torustikku ning sellest põhjustatud metalli korrosioonis ehk torude roostetamises. Paisupaagi amortisatsioon võib olla väga suur - 30% kuni 5% aastas, olenevalt tüübist. Suurema amortisatsiooniga on membraan-paisupaagid ning töökindlamad kummikott-paisupaagid. Paisupaagi amortisatsioon seisneb selles, et kuna paisupaak on seest eraldatud kaheks kambriks, milles ühes osas on kokkusurutav õhk ja teises osas on küttesüsteemis ringlev vesi, siis aja jooksul pääseb õhk oma kambrist välja ning paisupaak võib täituda üleni veega. Sellisel juhul ei ole seal enam õhku, mida kokku suruda ning paak kaotab oma funktsionaalsuse survekõikumiste tasakaalustajana. Tagajärjeks on eelpoolkirjeldatud survekõikumistest põhjustatud probleemid - ülesurve korral hakkavad lekkima ventiilid ja toruühendused, alasurve korral pääseb torustikku õhk, mis põhjustab roostet.
|